tisdag 1 juli 2008

Tuff men härlig dag!

09.00 simskola för dottern, själv passade jag på att simma 1000 m, min simteknik borde ses över, kanske skulle jag varit med i simskolan istället.
Lite mer trädgårdsarbete + ett varv till soptippen med avfallet. Golfkul (golfträning för barn) med dottern, kul att se att de utvecklas på ett naturligt sätt i den åldern.
Korv och griskarré uppladdning på Äspet (Åhus)samt lite beachsoccer med barnen som uppvärmning inför mitt första pass med Mr Szalkai. Som jag nämnt så startar jag på v.4 i Szalkais halvmarathon program/1,45h.
Känndes riktigt bra med löpningen trots all annan träning under dagen. Men jag saknar distansmätningen i löpningen, jag vill ha min Garmin nu!
Jag glömde dessutom i all hast att ta på mig pulsmätaren på löprundan som bestod av:

18 min uppvärmning, 33 minuter fartlek som är helt nytt för mig samt nedvarvning på 3,42 som är något kort enligt programmet men jag var rätt nöjd ändå.

Simning 1000 meter på 28,24 min

Löpning 54,42 min ca +-10 km, jag tror att det blev + 10 km.

2 kommentarer:

Helena sa...

Låter som en underbar dag! Den som väntar på nåt gott...;-D

Benet sa...

Fartlek är kul. Det var en av mina favoriter då det begav sig i vintras. Sprangs oftast i Björket på de elljusupplysta stigarna. Jag blir ju rent nostalgist när jag tänker på det ;-)