onsdag 23 juli 2008

10 km på 29:52:07, börjar närma mig världsrekordet!

Äntligen är sommaren här, härligt!
10 km på 29:52:07 är riktigt snabbt om jag nu sprungit, världsrekordet som ligger på 26:17:53 känns helt sjukt med tanke på dagens prestation. Man får en bild av hur snabbt det egentligen går när man tar sig fram i dessa hastigheter för egen maskin.
Egentligen är det vilodag idag enligt programmet men fruns bil skulle lämnas för service i Rinkaby så då passade jag på att damma av mina inlines och stavarna. Otroligt rolig motionsform när man tar sig fram i 2:59 min/km tempo och även överkroppen får lite träning. Min nästa utmaning blir att krossa 26:17:53 fast med inlines på fötterna, det skall inte vara jätte svårt då jag idag stannade till vid ett tillfälle idag.

Totalsträcka: 11,95 km (35:50:78)
Hastighetmedel: 20,1 km/h
Max hastighet: 26,5 km/h
Pulsmedel: 143 bpm
Maxpuls: 156 bpm

1 kommentar:

Helena sa...

Vilken känslaatt hålla världsrekordtakt med inlines på fötterna!;D Det hade jag inte tänkt på! Helt otroligt vilka farter de håller. Nyttigt för en själv att testa ibland. Jag läste nånstans att man kan prova att springa 100 m på 18sek för att få en känsla för farten!