måndag 28 juli 2008

Planerna sprack X 2!

  1. Idag var planerna att göra ett kustbyte, alltså byta östkusten mot västkusten för några dagar. Allt var packat och klart och siktet inställt på Torekov och härliga Hallandsväderö, ekipaget skulle starta tidigt denna morgon. Men frun hade fått 40 graders feber och var helt utslagen på morgonen, planerna ändrades. Dottern fick tag i sin kompis i Fårabäck, så jag skjutsade dit henne och plötsligt hade jag en dag för mig själv. På programmet stod det 8 km löpning, men det får vänta till kvällen tänkte jag. En annan idé som kom upp var en rejäl strandpromenad och sagt och gjort, med vätskebälte på parkerade jag bilen vid Snickarehaken för att promenera till Yngsjöhavsbad. Jag hade laddat ner några sommarpratare från P1 (Raymond Ahlgren, Dolph Lundgren och Nisse Simonsen) alla tre var trevlig lyssning, dock blev det väldigt hackig lyssning och gång. Söndag och industrisemester och 30 grader innebär at det var mer än jag på stranden och det blev en väldigt social och trevlig promenad. Jag träffade massor av folk jag inte träffat på länge och det är ju alltid trevligt att språkas med sådana.
  2. Nu till plan nr 2 som sprack, kvällens 8 km får ersättas av denna 12 km strandpromenad inte bara för att jag var ganska tung i benen efter att gått i sand utan framförallt att jag fick blåsor under båda stortårna. Med tanke på morgondagens långdistans känndes det helt rätt att vila dem till i morgon.

Inga kommentarer: