måndag 4 augusti 2008

Kustbyte och långdistans 29/7!

Vackra Torekov blev resans mål denna gången vädret är riktigt härligt!
Efter att ha softat på Skansen stranden bakom centercourten i Båstad hela dagen körde vi tillbaks till Torekov dit vi anlänt kvällen innan, en dag efter planerat.
På med löparstassen och vätskebälte för att köra dagens långdistans som enligt programmet skulle vara 13 km. Jag gav mig av längs Skåneleden i riktning mot Hovshallar, denna sträcker sig i all sin prakt längs havet med fantastiska vyer. Jag upptäckte ganska snart att det var ganska svårsprunget då denna kust är full av sten så även på stigen, varje steg fick jag parera så att jag inte trampade snett. Detta sliter en hel del på knä och fotleder märkte jag efteråt, trots allt känndes det helt fantastiskat att lunka fram mellan får och kor och en och annan orm.

Jag tog mig ända upp till Hovshallar som från Torekov visade sig vara 8 km, sedan var det bara att vända hemmåt för att möta solen som börjat gå ner för dagen.
Efter drygt 16 km känndes det ordentligt i fotlederna, men jag kännde mig helt underbar i sinnet, vilken kväll!

Sträcka: 16,21 km
Tid: 1:37:25 (6:01/km)
Puls: 133 bpm

Inga kommentarer: