torsdag 24 juli 2008

Morgonstund har guld i mun och en varm 8:a!

Dagen började klockan 07.00 på araslövs city bana med en trevlig golfmatch som slutade oavgjort efter 3 timmar. Sommaren är här, härligt!!!!
Kom hem lagom till frukost med familjen och sen bar det av till vår underbara sandstrand på Äspet i Åhus. Idag var det hela 17 grader i havet, härligt svalkande efter golfen.
På väg hem blev jag avsläppt halvägs i Viby, härifrån tog jag mig löpande över Håslövsängar och Hammarslund på lite medelhård distanslöpning. Det var varmt så in i, men jag lyckades hålla hyfsat bra tempo i 7 km (målet för dagen) för att sedan jogga ner ca 1 km. Svetten fullständigt rann av mig när jag kom hem, härligt!
Efter grillat var det skönt att krypa ner i tunnan som höll ca 30 grader efter gårdagens nattabad.

Totallängd: 8,05 km
Tid: 39,16 minuter
Tempo: 4,52 min/km (sista km i ca 6 min/km fart)
Medelpuls: 146

Inga kommentarer: