söndag 22 juni 2008

Midsommar med cykel problem igen!

Tredje gången gillt trodde jag när jag cyklade iväg för att få en bra start på den stundande midsommar helgen. Denna gången höll cykeln i exakt 43 minuter och 23 sekunder, färd till Fjälkingebacke, 2 varv på backen, en vurpa med skrapat knä, cykelfärd hemåt, nedväxling för att stanna vid stopp plikt och PANG!
Jag undrar om mountainbike är något för mig? Ok jag har cyklat en del innan så jag är inte helt nybörjare men detta börjar bli löjligt. Denna gången fastnade kedjan i bak växeln och spändes som en fiolsträng, gick inte att rubba varken framåt eller bakåt. Bara till att gå och hanka sig hemåt, börjar bli ganska tråkig avslutning på sina träningspass.
Midsommar är avklarad i goda vänners lag i en fantastisk stuga vid havet i Äspet (Åhus), själva midsommar afton var det mest vinkeln på armen som tränades. Vi hann i och för sig med en del stafetter, tvål skjutning, luftpistol, skattjakt samt tavel målning. Midsommardagen blev det bad i havet brrrrrr, lite beachfotboll, drakflygning och YATZY av alla spel man kan spela men en dag som denna lagom svårt.
Idag startade jag dagen med en lätt löp runda för att avgifta mig i helt underbar miljö, Kronoskogen och stranden på Äspet är en sådan plats.

Ca 40 min och lätt joggning i regn var riktigt skönt för att sedan avsluta med en god frukost. Efter att ha vistats i Åhus hela helgen så måste jag slå ett slag för stranden på Äspet som är en helt underbar plats på denna planet.

3 kommentarer:

Mrs B sa...

Du kanske kan blogga om något annat... gräsklippning kanske......?? Jag lovar att läsa din blogg även då!!

Johan Lindvall sa...

Nu är det kanske snart dags att lägga in hos Mrs R om att får köpa en ny cykel.
Bytte du inte både kedja och "kassett" (bakdrevet med alla kuggar) efter första haveriet. Vad säger DeGaVi om problemet?

Mr R sa...

Johan: Jag var där idag och de bytte till en ny kedja och kasset free of charge. Kanske detta var tredje gången gillt, hoppas jag.