torsdag 26 juni 2008

Jogging med dottern och MTB med bergsguide

När dottern som är 8 år frågar om jag vill ut och jogga med henne är det svårt att säga nej. Första gången hon velat det och jag har inte tänkt på att fråga, men det var kanon. Jag lät henne bestämma takt och längd på rundan, det var kanon och hon var skit duktig. I ca 18 minuter, joggade, pratade och gick vi, men framför allt hade det mycket trevligt.
Efter denna fantastiska uppvärmning, bytte jag om till cykelkläder och gav mig av mot platsen jag bestämt träff med Benet och vår bergsguide. En cykelrunda som innehöll många höjdpunkter såsom, 2 st rådjur, 2 vildsvinsskådningar med ca 10 svin per gång, en trana som landade framför oss på vägen, en vurpa med blodvite (Benet, som tur var hade han ingen fart), men framför allt kanon väder och helt otrolig natur. Själva cyklingen var mycket trevlig med backar att kämpa sig uppför samt att få lite fartkänsla utför. viss tid lade vi på att plåstra om Benet så tiden och medel pulsen är nog inget man skall hänga upp sig på. Men framför allt cykeln höll hela rundan som sagt tredje gången gillt, på verkstaden och jag slapp gå hem.

Plats: Balsberget
Tid: 1:42.59
Médelpuls: 122
Distans: 41.40 km (enligt min avdammade cykeldator Sigma sport BC 700 från sent 1900 tal)

3 kommentarer:

Benet sa...

Ja det var gött idag. Helgött!

Helena sa...

Åh vad roligt att jogga med sina barn, vilken kvalitetstid det blir! Underbart!!

Jag la till dig i min högerkant. alltid kul med nya ansikten att inspireras av!

Johan Lindvall sa...

Nice!
Får se om jag kan locka ut unge herrn (E) på en liten tur någon dag i sommar.

Nästa gång hänger jag med på Berget.