söndag 29 juni 2008

Danmark, golf och SEMESTER!!!!

I fredags var det sista dagen på jobbet och imorgon första dagen av 5 veckor skön semester, underbart! Direkt efter jobbet styrde bilen mot Havdrup i Danmark för att hälsa på kompisar. God mat och trevligt sällskap samt en och annan Tuborg och lite röd tjut förgyllde denna fredags kväll.
07.00 lördags morgon 1:a tee på http://www.skovbogolfklub.dk/ med kanon väder och trevligt sällskap. Efter ca 3h 20min och ca 10 km trevlig golf och en otroligt jämn match står vi på 18:e green. Jag med en ca 1½ meters putt Morten med en ca 30 cm putt och matchen var helt lika, något darrig sätter jag min putt och så gör Morten också. Bra golf från oss båda och delad match är vi mycket nöjda och kör hem för att käka frukost med familjerna.
På programmet står Bakken (http://www.bakken.dk/) världens äldsta nöjesfält, för lite lek med barnen. Kvällen avslutas med en danstävling på Nintendo Wii (barnen sov), mycket koordinations träning men även ganska jobbigt och jädrans kul. Killarna förlorade knappt och åkte på att göra söndagens frukost.
Väl hemma var det dags för lite löpträning, min vanliga runda ute på fälten känns riktigt bra trots ganska hård helg. Känner mig stark och sugen på att starta min coachade träning för första gången, funderar på att testa något från Szalkai. Jag skall kolla ut något bra träningsprogram att följa med start imorgon.
Nej nu är det EM-finaldags, see you!

Runda: Hammar 6,65 km (jogg.se)
Tid: 33,34 min
Pulsmedel: 144

2 kommentarer:

Helena sa...

Åh vad roligt att läsa om golf!! Den la jag tyvärr ner när barnen kom, men nu blir jag såååå sugen på att ta upp den igen! Och Bakken i Danmark!!! Ljuva barndomsminnen, har varit där många gånger! Vilken 80tals flashback jag fick;-D

Kan rekommendera Szalkais program, kör själv på 4tim/marathon. Känns lagom mycket. Trevlig semester!!!

Mr R sa...

Helena: Ja golf är kul men det tar för mycket tid när man har hus och familj. Jag frsöker hålla det vid liv så gott det går.
Tänkte hoppa in på v.4 på Szalkais halvmarathon program, imorgon.